diumenge, 9 de desembre del 2012

Per a pensar

Per què em quedo a l’Església? 

Nosaltres ens hi quedem perquè som deixebles de Jesucrist. Creure en Jesús no és adoptar una espiritualitat privada o un codi moral. És acceptar pertànyer a una comunitat i caminar junts...

Al cor de la nostra vida cristiana hi ha la immensa vulnerabilitat de l’Últim Sopar. Jesús es posa en mans dels seus deixebles: “Preneu, això és el meu cos entregat per vosaltres”. Un de la colla l’ha traït, un altre ha renegat d’ell, la majoria han fugit. Pertànyer a l’Església, és assumir una miqueta d’aquesta vulnerabilitat. Nosaltres acceptem que se’ns impliqui tant en els fracassos de l’Església com en el seu heroisme, tant en la seva bogeria com en la seva saviesa, tant en els seus pecats com en la seva santedat. I l’Església m’accepta a mi també amb els meus pecats i la meva estupidesa. Aquesta és la raó per la que és “signe i sagrament de la unitat de tot el gènere humà” (Vaticà II, Lumen Gentium, n.1,1)

P.Timothy Radcliff, dominic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada