diumenge, 4 de març del 2012

La feina del capellà

Aquests dies els mitjans de comunicació de casa nostra han parlat del planter de l’Església. Aquest era el títol d’un programa de televisió que ha donat peu a comentaris i articles d’opinió diversos a la premsa i a la ràdio. M’han cridat l’atenció dues expressions fetes per dos mossens sobre quina és la feina del capellà. Per a un: estudiar, resar i obeir. Per a l’altre: escoltar, servir i acompanyar. Cadascú pot estar més d’acord amb l’una o amb l’altra. Personalment jo m’ identifico amb la segona i miro de fer-la realitat en la meva vida de sacerdot i en la meva tasca pastoral com a rector de Centelles en aquest moment i en els altres serveis pastorals que se m’han encomanant. Tot cristià si vol ser fidel al baptisme rebut ha de resar i aprofundir en la fe. Ben segur que al darrera de cada una d’aquestes expressions hi ha un tipus de capellà o un altre, que respon a una manera d’exercir el ministeri o a una altra i que el portarà a fer una acció pastoral i un treball amb la comunitat concrets. En definitiva també amb un concepte d’Església determinat. Per a mi el rentament de peus de Jesús als deixebles a l’últim sopar (Jn 13,15), signe màxim de servei, és un text de referència i un gest que no puc passar mai per alt: “Us he donat exemple perquè, tal com jo us ho he fet, ho feu també vosaltres”, ens diu Jesús.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada