diumenge, 27 de febrer del 2011

Per a pensar

De Déus i homes

És el títol d’un film que es projecta aquests dies a la comarca i que presenta la vida dels monjos de Tibhirine a Algèria. Van morin assassinats per uns fonamentalistes.

És interessant el testament del prior del monestir Christian de Chergé escrit dos anys abans del seu assassinat. Entre altres coses diu:

Si m’arribava un dia –i aquest dia podria ser avui- que fos víctima del terrorisme... jo voldria que la meva comunitat, la meva Església, la meva família, recordin que la meva vida estava LLIURADA a Déu i a aquest país. Desitjaria, arribat el moment, tenir aquest instant de lucidesa que em permeti de demanar el perdó de Déu i el dels meus germans en humanitat , i alhora de perdonar de tot cor el qui m’hagi pogut ferir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada